Informacja o jednostce
Witamy na stronach biuletynu informacji publicznej
Miejskiego Przedszkola w Sławkowie
Burmistrz Miasta sprawuje nadzór nad działalnością w zakresie spraw finansowych i administracyjnych. Obsługa gospodarcza i finansowa Miejskiego Przedszkola prowadzona jest przez Miejski Zespół Oświaty. Przedszkole jest jednostką budżetową, a zasady jej gospodarki finansowej określają odrębne przepisy.
Przedszkole jest placówką publiczną. Realizuje cele i zadania określone w ustawie o systemie oświaty oraz przepisach wydanych na jej podstawie, w tym:
- Pełni funkcje opiekuńcze, wychowawcze i kształcące. Zapewnia dzieciom możliwość wspólnej zabawy i nauki w warunkach bezpiecznych, przyjaznych i dostosowanych do ich potrzeb rozwojowych. Tworzy warunki do budowania tożsamości narodowej i umożliwia podtrzymanie tożsamości religijnej. Pełni także funkcję doradczą i wspierającą działania wychowawcze rodziców.
Celem nadrzędnym edukacji przedszkolnej jest wspomaganie rozwoju i edukacji dzieci w zależności od ich indywidualnych potrzeb i możliwości, zmierzające do osiągnięcia stanu gotowości do podjęcia nauki w szkole podstawowej.
Miejskie Przedszkole w Sławkowie
ul. Gen. Wł. Sikorskiego 10
41-260 Sławków
Tel./fax: 32 2931564
e-mail: zameczek@przedszkole.slawkow.pl
http://przedszkoleslawkow.edupage.org/
ESP na ePUAP: /mp_slawkow/SkrytkaESP
NIP 629-18-08-878
REGON 271513732
Godziny pracy:
Przedszkole czynne jest od godziny 6:30 do godziny 16:30
Grupa w Szkole Podstawowej pracuje w godzinach: 7:00 - 16:00
Godziny posiłków:
8.30 - śniadanie
12.00 - obiad
14.00 - podwieczorek
Zadania i cele publiczne jakie realizuje Przedszkole są określone szczegółowo w Statucie Miejskiego Przedszkola w Sławkowie:
I. Cele szczegółowe przedszkola:
1. wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowanie czynności intelektualnych potrzebnych im w codziennych sytuacjach i w dalszej edukacji,
2. budowanie systemu wartości, w tym wychowywanie dzieci tak, żeby lepiej orientowały się w tym, co jest dobre, a co złe,
3. kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej w nowych i trudnych sytuacjach, w tym także do łagodnego znoszenia stresów i porażek,
4. rozwijanie u dzieci umiejętności społecznych, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi,
5. stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie oraz nauce dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych,
6.troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną, zachęcanie do uczestnictwa w zabawach i grach sportowych,
7. budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych,
8. wprowadzanie dzieci w świat wartości estetycznych i rozwijanie umiejętności wypowiadania się poprzez muzykę, małe formy teatralne oraz sztuki plastyczne,
9. kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej (do rodziny, grupy rówieśniczej i wspólnoty narodowej) oraz postawy patriotycznej,
10. zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności, a także kształtowanie tych wiadomości i umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej.
II. Zadania przedszkola
1. Zapewnienie opieki, wychowania i nauki w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa,
2. Zapewnienie dzieciom bezpiecznych i higienicznych warunków pobytu w przedszkolu,
3. Dostosowanie treści, metod i form pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej do możliwości rozwojowych dziecka,
4. Organizowanie i udzielanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej,
5. Organizowanie opieki nad dziećmi niepełnosprawnymi w zakresie dopuszczonym możliwościami techniczno - lokalowymi i organizacyjnymi przedszkola,
6. Pomoc dzieciom z rodzin będących w trudnej sytuacji życiowej i materialnej,
7. Informowanie rodziców na bieżąco o postępach dziecka,
8. Uzgadnianie wspólnie z rodzicami kierunków i zakresu zadań realizowanych przez przedszkole.
Zadania szczegółowe przedszkola:
1. Przedszkole organizuje i udziela dzieciom pomocy psychologiczno-pedagogicznej
zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa zawartymi w rozporządzeniu MEN o organizacji kształcenia specjalnego oraz udzielania pomocy psychologiczno pedagogicznej.
2.
Dzieci, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do
przedszkola mogą być objęte indywidualnym obowiązkowym rocznym przygotowaniem
przedszkolnym. Organizacja pracy następuje w porozumieniu z organem prowadzącym.
3. Przedszkole umożliwia dzieciom podtrzymywanie poczucia tożsamości narodowej i religijnej. Organizuje naukę religii na indywidualne życzenie rodziców, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
4. Zakres i sposób wykonywania zadań opiekuńczych przedszkola:
1) opiekę nad dziećmi w trakcie całego ich pobytu w przedszkolu sprawują nauczyciele, w wyjątkowych sytuacjach krótkotrwałą opiekę nad dziećmi może sprawować inny pracownik przedszkola.
2) rozkład dnia w przedszkolu uwzględnia równomierne rozłożenie zajęć w ciągu całego
dnia i ich różnorodność, w tym pobyt na świeżym powietrzu,
3) dzieci mają zapewniony codzienny odpoczynek w określonej formie: dzieci młodsze -
leżakowanie, dzieci starsze - zajęcia relaksacyjne i wyciszające,
4) zapewnia się codzienny pobyt na świeżym powietrzu, o ile pozwalają na to warunki
pogodowe,
5) rodzice zobowiązani są do przyprowadzania tylko zdrowego dziecka, a w przypadku
otrzymania informacji o chorobie dziecka w trakcie jego pobytu w przedszkolu do
niezwłocznego odebrania dziecka.
5. Zasady sprawowania opieki w czasie zajęć poza terenem przedszkola:
1) w trakcie zajęć poza terenem przedszkola opiekę nad dziećmi sprawuje nauczyciel wraz z osobą wspomagającą, którą może być inny pracownik przedszkola lub rodzic.
Na 1 osobę dorosłą może przypadać maksymalnie 15 dzieci z zastrzeżeniem, że
zawsze musi być nie mniej niż 2 opiekunów,
2) osobą uprawnioną do prowadzenia wycieczki dydaktycznej, krajoznawczej i rekreacyjnej (spaceru) jest nauczyciel,
3) każda wycieczka jest organizowana zgodnie z ogólnym regulaminem wycieczek i spacerów obowiązującym w przedszkolu,
4) z w/w regulaminem są zapoznani rodzice (opiekunowie); każdorazowo, bezpośrednio przed wycieczką, regulamin omawiany jest z dziećmi w niej uczestniczącymi,
5) każda wycieczka musi być zgłoszona na druku "karta wycieczki",
6) w trakcie wyjść dzieci poza teren przedszkola nauczyciel zobowiązany jest do ścisłego
przestrzegania przepisów o ruchu drogowym i zapoznawania z nimi dzieci przed wyjściem w teren,
7) przed każdym wyjściem do ogrodu przedszkolnego teren musi być sprawdzony przez
nauczyciela lub innego pracownika przedszkola, wyznaczonego przez dyrektora,
8) jeśli miejsce, w którym mają być prowadzone zajęcia, lub stan znajdujących się na nim urządzeń technicznych może stwarzać zagrożenia dla bezpieczeństwa dzieci, nauczyciel obowiązany jest nie dopuścić do zajęć lub przerwać je wyprowadzając dzieci z miejsca zagrożenia oraz powiadomić o tym niezwłocznie dyrektora przedszkola,
9) teren zabaw wokół budynku przedszkola jest ogrodzony.
6. Za bezpieczeństwo dziecka w drodze do i z przedszkola odpowiadają rodzice/opiekunowie prawni lub upoważnione przez nich, na piśmie, inne osoby dorosłe. Osoba przyprowadzająca i odbierająca dziecko nie może być pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających.
7. W przedszkolu, na wniosek rodziców lub prawnych opiekunów mogą być organizowane zajęcia dodatkowe uwzględniające potrzeby i możliwości rozwojowe dzieci.
Lp. | Rodzaj zmiany | article-history-date-create | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|